czwartek, 6 września 2012

Dieta Dukana

Od jutra czas start !
Podobno dieta dukana pozwala uzyskać szybki efekt w odchudzaniu. Dla wielu z was ja jestem chuda ale sama nie czuje się dobrze z sześćdziesięcioma kilogramami. Kiedy miałam 52kg czułam sie znacznie lepiej dlatego czas działać w tym kierunku. Pozwoliłam sobie zapisać tutaj plan działania aby mi nic nie umknęło i abym zawsze wiedziała co mam zjeść a czego nie. Trzymajcie kciuki :)

Jadłospis:

1 FAZA  (uderzeniowa) powinna trwać 2 dni (w moim przypadku)
w tym czasie powinno się jeść wyłącznie produkty białkowe o niskiej ilośći tłuszczu bez ograniczeń i o dowolnej porze.

Zalecane są:
- mięso z piersi kurczaka lub indyka,
- chuda cielęcina, polędwica i rostbef wołowy, konina, wątroba cielęca i wołowa, wątróbki drobiowe,
- ryby (sardynka, makrela, tuńczyk, łosoś, sola, dorsz, pstrąg, miętus) i owoce morza,
- jaja kurze,
- chudy nabiał (jogurt, twaróg, mleko świeże naturalne lub aromatyzowane wanilią serki homogenizowane),
- cebula, korniszony, cytryny,
- musztarda bez cukru,
- koncentrat pomidorowy,
- słodziki.
Twórca diety zaleca 1,5 litra napojów dziennie, w tym woda niskozmineralizowana, kawa, herbata, napoje light, np. cola.
W tej fazie należy też jeść 1-2 lyżki otrąb owsianych z domieszką otrąb pszennych. Można je dodawać, np. do jogurtu.
Trzeba natomiast unikać:
- wieprzowiny, tłustych mięs i wędlin (gęsi, kaczki), dziczyzny,
- cukru i słodyczy,
- pieczywa, kasz, ryżu, makaronów,
- ziemniaków,
- warzyw i owoców,
- keczupu,
- oleju, oliwy, masła i miękkiej margaryny.

2 FAZA  (naprzemienna)
Przez pierwsze 5 dni je się warzywa i produkty białkowe. Przez kolejne 5 dni tylko produkty białkowe.
Lub zastosować inny system: 1 dzień produkty białkowe i warzywa a kolejny tylko produkty białkowe (na przemian) w tej fazie wskazane są produkty z 1 fazy a także mozna dołączyć:
pomidory, sałatę, kalafior, ogórki, brokuły, kapustę, szpinak, cukinię, fasolkę szparagową, cebulę, por, seler, szparagi, niewielkie ilości marchewki oraz buraki.
Trzeba unikać:
ryżu, ziemniaków, warzyw strączkowych, kukurydzy i awokado

3 FAZA (utrwaleniowa)
Na tę fazę przechodzi się po osiągnięciu zamierzonego celu. Na każdy utracony kilogram potrzeba ok. 10 dni utrwalania. Czyli po schudnięciu 10 kilogramów, trzeba pozostawać na diecie 100 dni. W tym etapie stopniowo wzbogaca się menu. Oprócz produktów wskazanych w II fazie, zalecane są:
- 2 kromki pełnoziarnistego chleba,
- 40 g żółtego sera (2 plasterki) dziennie,
- porcja (miseczka) owoców dziennie, np. jabłko, pomarańcza, miseczka truskawek, malin, jagód, borówek,
- szklanka ugotowanego makaronu razowego, brązowego ryżu, kuskusu lub soczewicy
2 razy w tygodniu
- porcja 150 g udźca jagnięcego lub wieprzowiny - raz w tygodniu.
Dwa razy w tygodniu można pozwolić sobie na królewską ucztę, czyli dowolny niedietetyczny posiłek z przystawkami i deserem.
Raz w tygodniu stosuje się ścisłą dietę proteinową, je się tylko produkty zalecane w fazie I uderzeniowej.
W tej fazie trzeba unikać owoców suszonych, bananów i czereśni.

4 FAZA - Ostateczna stabilizacja
to plan, który należy stosować przez całe życie.
Należy jeść regularnie małe posiłki.
Nie przesadzać z cukrem i słodyczami.
Unikać produktów z białej mąki, alkoholu i tłuszczu.
Bez ograniczeń należy jeść warzywa, wybierać chudy nabiał i mięso.
Raz w tygodniu trzeba stosować ścisły post proteinowy jedząc wyłącznie produkty zalecane w I fazie.


7 komentarzy:

  1. Brzmi genialnie. Nigdy nie próbowałam ale chyba się skuszę ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. uważaj tylko, bo efekty sa naprawdę fenomenalne, ale wiem, że sa po niej duże problemy z nerkami. Trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie stosowałam nigdy tej diety, ale podobno działa:D

    OdpowiedzUsuń
  4. heh mam dokładnie tak samo , kiedy ważyłam 52 czułam się najlepiej i też zamierzam dobić do tej wagi , napisz w trakcie magicznej diety czy działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak!
      Nie do końca trzymam się tych zasad (tylko przez pierwsze dwa dni) ale żołądek mi się odrobine skurczył w tym czasie i od tamtej pory (czyli od piątku) jem duzo mniej, zero pieczywa, zero słodyczy i zero fast food'ów co wcześniej miało miejsce na porządku dziennym. Na dzień dzisiejszy schudłam 2kg :) więc mam jakieś 57 kg :)

      Usuń
  5. Ja zawsze jak przechodzę na jakąś dietę to też początkowo chudnę z 2kg a później długo nic , mam nadzieję że u Ciebie będzie cały czas do przodu . Póki co wcinam słodycze ale dałaś mi motywację do działania i może jutro w końcu się ogarnę :P

    OdpowiedzUsuń